Sunday, February 6, 2011

Extraordinarul

V-ati intrebat vreodata ce este extraordinarul? Daca o persoana poate atinge extraordinarul? Daca pentru a fi o persoana extraordinara va trebuie ceva in plus sau in minus fata de celelalte persoane? Oare eu sunt extraordinara? Oare tu esti extraordinar? Oare exista extraordinarul sau e doar o simpla notiune?
Ei bine, nu ma gandeam la toate astea pana acum cateva zile, seri mai exact. Am fost catalogata drept o persoana extraordinara. Daca ar fi sa analizam cuvantul, am descoperi ca inseamna ceva ce nu tine de normal (ordinar). Mai exact anormalul. Dar, din moment ce cuvantul mi'a fost adresat ca un compliment, inseamna ca anormalul devine pozitiv.
Definitia din DEX nu ma ajuta foarte mult.
EXTRAORDINÁR, -Ă, extraordinari, -e, adj. 1. (Adesea adverbial), Care este cu totul deosebit, care iese din comun; neobișnuit, nemaipomenit, formidabil, excepțional; (despre oameni) dotat cu calități deosebite, excepționale; (despre lucruri etc.) foarte bun. 2.(Despre legi, măsuri, funcții etc.) Care depășește cadrul unei reguli, unei măsuri obișnuite.
Inca nu inteleg ce ma face "extraordinara". Din punct de vedere fizic nu am niciun lips si nici ceva in plus fata de alte persoane. Din punct de vedere material exista persoane care stau mai bine decat mine la capitolul asta si totusi ele poate nu au fost numite "extraordinare". Din punct de vedere moral, exista persoane mai educate, mai inteligente, mai sensibile decat mine care poate nu au fost catalogate drept "extraordinare".
Oare persoana care m'a numit asa are dreptate? Sau e pur si simplu doar parerea ei? Off, Doamne! Inca o intrebare in meniul meu de "rumegat".

0 .:

Post a Comment